20 September 2010

Radio Islam pertama Sabah : Tahniah daripada MARSIS!

Kota Kinabalu, 21 Sept : Kelahiran sebuah stesyen Radio Islam pertama di Sabah baru-baru ini membawa sinar baru dalam perkembangan dakwah Islam Negeri Sabah. Di namakan Radio Cahaya.FM -Demi Masa, radio online internet ini diasaskan oleh Saudara Nazri Abdullah yang juga kini merupakan penerbit Cahaya.FM.
Memetik kenyataan saudara Nazri di UTUSAN, beliau berkata meskipun baru berusia lima bulan, ia telah mendapat sambutan menggalakkan daripada orang ramai.

Katanya, pendengar Cahaya FM adalah dari seluruh negara, tetapi pada masa sama, ia berjaya menarik minat pendengar dari Indonesia dan Singapura yang turut menggemari segmen-segmen dalam Cahaya FM.

"Memandangkan pengguna teknologi maklumat kini kian meningkat, badan-badan Islam tidak harus membiarkan peluang seumpama ini terlepas begitu sahaja.

"Umat Islam perlu menggunakan peluang keemasan tersebut sebaik-baiknya untuk sama-sama menyebar maklumat dan risalah Islam menerusi wadah baru ini,"

Radio online Islam ini bersiaran 24 jam sehari dan memutarkan pelbagai lagu nasyid terpilih, bacaan Al Quran dan ceramah-ceramah agama sebagai halwa telinga para pendengar. Radio ini boleh didengari secara online melalui laman web www.cahayafm.net. 

Justeru, MARSIS menyambut baik usaha yang cukup baik ini dan mengucapkan tahniah kepada pengerak Cahaya.FM. Semoga stesyen radio Islam pertama di Sabah ini dapat menyuburkan lagi usaha dakwah Islamiyah di negeri kita yang tercinta ini.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes