05 October 2008

Coret-Coret IJAB 08' (1)



06:30 petang :
Ijab 08' bermula dengan Iftor Jamaie pada hari terakhir Ramadhan..dengan menu utama iftor petang ini - soto versi Sabah. kehadiran pada petang ini kira-kira dalam 20 orang..sahabat-sahabat dari UPSI,UKM,DQ,UITM penang telah selamat tiba petang ini dan berbuka puasa bersama-sama.









08:45 malam :
seusai Solat maghrib dan isyak berjemaah di masjid ikhlasiah Pantai Permai, IJAB 08' diteruskan dengan solat Tasbih berjemaah di RB yang di imamkan oleh Akh Mahmud DQ. selepas selesai solat tasbih diteruskan dengan bersama-sama mengalunkan takbir hari raya..


10:00 Malam :

persiapan untuk syawal esok dimulakan, muslimin dengan tugas merebus nasi impit ~sebenarnya mo masak burasa',tapi xda yang terror memasak..terpaksala di kensel~,muslimat pula dengan tugas memasak rendang,kuah kacang dll..memang seronok berkerja dan menyediakan bahan-bahan masakan untuk hari raya esok..seakan terlupa kesedihan beraya diperantauan..semua kerja-kerja ni berakhir dalam jam 4 pagi..memang bersengkang mata la juga..tapi dimeriahkan dengan koleksi cerita dan pelbagai karenah sahabat2..memang berbaloi tidur lewat malam raya kali ini..

nantikan sambungan citer raya di pagi raya pula..

>>to be continued..

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes