07 January 2013

Kita Serupa Aja bah..^^,

Assalamualaikum..jiwa-jiwa borneo sekalian..=)

Nukilan ini khas buat kita-kita insan Borneo..saat ini kita bersama membawa jasad ke Tanah Semenanjung. Untuk menjalani kehidupan yang lebih mencabar. Best kan dapat berjalan-jalan di sini? Apa-apa pun, kita kena ingat kepayahan mak ayah kita untuk hantar kita ke sini..untuk belajar yang pastinya.

Seperti saya dulu, bapa tidak hantar saya sampai ke UIAM pun. Tapi dia hantar saya dengan nasihat-nasihat dan harapan-harapan yang banyak dan yang amat berguna. Dengan kasih sayang itu, saya mampu bertahan xminta pulang XD!

Saya cuba survive dengan nasihat-nasihat mereka, cikgu-cikgu di sekolah  menengah. Asam garam yang mereka kongsikan buat saya terlebih memilih untuk berhati-hati berkawan. Walau pada dasarnya saya kawan saja siapa pun.

Petua paling ampuh. Jaga solat kita. Allah akan terus menerus menjaga kita.Allah pelihara kita.

Kalau diuji apa-apa ujian, benda-benda yang menyakitkan begitu. Jangan lepaskan tekanan dengan membuat benda yang tidak berfaedah , tapi carilah ALLAH..

Akhir sekali, kini ambang peperiksaan. Buat yang terbaik. Kerana kita ini wakil atau boleh saya umpamakan DUTA Sabah. Kelak , sekembalinya kita di Sabah kitalah yang akan mengisi kemajuan dan intelektual masyarakatnya.

Asal dari kampung!

Nah hadiah buat kamu yang serupa denganku..HambaNya..

video

Jangan lupa skodeng2 aktiviti dakwah di Sabah..=)


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | coupon codes